Нужен перевод текста American Newspapers: How They Began After the country had gained independence from...

American newspapers history press freedom Thomas Jefferson First Amendment US Constitution Federalist Party newspaper industry growth New York Sun penny press newsboys advertising revenue public service vs profit journalism democracy 19th century media
0

Нужен перевод текста American Newspapers: How They Began After the country had gained independence from Britain in 1776, the early independence of the United State moved to protect the press from government interference. Thomas Jefferson, for one, believed a free press was an essential guardian of liberty. “Were it left to me to decide whether we should have a government without newspapers or newspapers without a government, I should not hesitate a moment to prefer the latter,” he wrote. The First Amendment to the US Constitution, approved in 1791, quarantees freedom of the press. With that protection, many newspapers that supported political parties criticized their opponents severely. Fed up with it, the ruling Federalist Party soon past an act, under which anyone who criticized the government in print could be fined or imprisoned. Several opposition publishers were convicted while the law was operating. The US newspaper industry grew dramatically along with the new country. At the turn of the 19th century, fewer than 200 newspapers were published in the United States. By 1825 there were more than 800 – twice as many as in Great Britain – making America “by far the greatest newspaper country in the world,” according to the historian David Paul Nord. In 1833, the New York Sun became the first of a new type of newspaper – inexpensive, sold on the street by newsboys, and written by paid reporters. The Sun’s motto was “It Shine for All’’. Known as the «penny press» because each issue cost just one sent, the Sun and its imitators were wildly popular. Within two years, three ‘’penny papers’’ in New York were selling twice as many copies as 11 other city papers combined. The penny press included not only politics and international developments but sports, crime, and society doings as well. As the Sun’s editor, Charles Dana, put it in 1882: ”When a dog bites a man, that is not news. But a man bites a dog, that is news.’’ The penny papers also signalled a tension between public service and profit. Publishers could sell newspapers cheaply because most of their income came from advertising. To attract advertisers and make money, the papers had to appeal to the widest possible audience, which meant giving people what they needed. Newspapers became a business, but they remained a bulwark of democracy.

avatar
задан 2 месяца назад

2 Ответа

0

Американские газеты: как они начинались

После того, как страна получила независимость от Великобритании в 1776 году, раннее независимое правительство Соединенных Штатов приняло меры для защиты прессы от вмешательства со стороны правительства. Томас Джефферсон, например, считал, что свободная пресса является важнейшим стражем свободы. «Если бы мне предстояло решить, должны ли мы иметь правительство без газет или газеты без правительства, я бы не колебался ни секунды, предпочтя последнее», — писал он. Первая поправка к Конституции США, принятая в 1791 году, гарантирует свободу прессы.

С этой защитой многие газеты, поддерживающие политические партии, жестко критиковали своих оппонентов. Устав от этого, правящая Федералистская партия вскоре приняла закон, согласно которому любой, кто критиковал правительство в печати, мог быть оштрафован или заключен в тюрьму. Несколько издателей оппозиционных газет были осуждены в период действия этого закона.

Индустрия газет в США росла стремительно вместе с новой страной. На рубеже XIX века в Соединенных Штатах издавалось менее 200 газет. К 1825 году их количество превысило 800 — в два раза больше, чем в Великобритании, что делало Америку «безусловно самой великой газетной страной в мире», по словам историка Дэвида Пола Норда.

В 1833 году газета New York Sun стала первой в новом типе газет — недорогих, продаваемых на улице мальчиками-газетчиками и написанных оплачиваемыми репортерами. Девизом Sun была фраза «Она светит для всех». Известные как «пенни-пресса» потому что каждый выпуск стоил всего один цент, Sun и ее подражатели были необычайно популярны. В течение двух лет три «пенни-газеты» в Нью-Йорке продавались в два раза большим тиражом, чем 11 других городских газет вместе взятых.

Пенни-пресса включала не только политику и международные события, но и спорт, преступления и светскую хронику. Как выразился редактор Sun Чарльз Дана в 1882 году: «Когда собака кусает человека, это не новость. Но когда человек кусает собаку, это новость».

Пенни-газеты также обозначили противоречие между общественной службой и прибылью. Издатели могли продавать газеты дешево, потому что большая часть их доходов поступала от рекламы. Чтобы привлечь рекламодателей и зарабатывать деньги, газеты должны были нравиться максимально широкой аудитории, что означало предоставление людям того, что им нужно. Газеты стали бизнесом, но они оставались оплотом демократии.

avatar
ответил 2 месяца назад
0

After gaining independence from Britain in 1776, the United States took steps to protect the press from government interference. Thomas Jefferson, a strong advocate for a free press, believed it was essential for preserving liberty. The First Amendment to the US Constitution, ratified in 1791, enshrined freedom of the press as a fundamental right.

With this protection in place, newspapers in America flourished. Political parties used newspapers to fiercely criticize their opponents, leading to the passing of laws by the ruling Federalist Party that penalized those who criticized the government in print. Despite this, the newspaper industry in the US grew rapidly. By 1825, there were over 800 newspapers in the country, making it a leading newspaper nation in the world.

In 1833, the New York Sun pioneered a new type of newspaper known as the "penny press" - affordable, sold on the streets, and written by paid reporters. These newspapers were immensely popular, covering not just politics but also sports, crime, and society news. The success of the penny press highlighted the tension between public service and profit, as publishers relied heavily on advertising revenue to keep costs low and attract a wide audience.

Although newspapers became a profitable business, they continued to play a crucial role in upholding democracy. They provided information to the public and served as a watchdog against government abuses. The evolution of American newspapers reflects the ongoing struggle to balance the commercial interests of the media with its essential role in a democratic society.

avatar
ответил 2 месяца назад

Ваш ответ

Вопросы по теме